wtorek, 7 marca 2017

Róże przed domem

Przeglądając ostatnio bloga, zdałam sobie sprawę, że nigdy nie pokazywałam jak pięknie rozrosła się rabatka różana przed domem. 
Nawet Pilgrim, który stał jak zaklęty ruszył i wreszcie udowodnił, że jest różą pnącą. W tym roku róże mają jeszcze dłuższe pędy i aż jestem ciekawa jak rabatka zaprezentuje się w czerwcu. 

Pilgrim i w tle Artemis - obie polecam





 Artemis









 Parky - bardzo kwiecista róża o sztywnych pędach.



     Parky (niższa) a w tle Claire Austin

 
Mme Plantier




A to róże z dołu - Geoff Hamilton


 Constance Spy






 Crocus Rose


32 komentarze:

  1. Jak miło zobaczyć nowego posta u Ciebie:) Piękne, cudowne róże:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pani Agnieszko proszę o radę...
    Przed rokiem założyłam ogród różany do którego zainspirował mnie Pani blog.
    Ja dopiero raczkuję, a Pani stała się dla mnie niedościgłym wzorem. Chcę zapytać, co jest Pani zdaniem najskuteczniejsze do ochrony róż przed szkodnikami? U mnie w ubiegłym roku oprócz mszyc pojawiły się zielone gąsieniczki i pozżerały liście zanim zdążyłam zainterweniować. Do jesieni miałam z nimi kłopot :(
    Będę niezmiernie wdzięczna za okazaną pomoc. Pozdrawiam Anika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mospilan to bardzo dobry środek na mszyce, gąsienice i in. szkodniki.

      Usuń
  3. Witam Cie Anika
    Bardzo mi miło,że mój ogród stał się inspiracją :)
    Ja też na początku byłam przerażona szkodnikami a szczególnie sen z powiek spędzały mi mszyce. Jednak jeszcze bardziej niż szkodników nie lubię chemii, ściągałam więc wszystkie ręcznie. Po jakimś czasie róże tak się rozrosły, że nie dawałam rady, więc ściągałam tylko największe gąsienice a mszyc już wcale. Teraz widzę, że żaden szkodnik nie jest w stanie uśmiercić róż(nawet tych nowo posadzonych) a one rosną sobie w najlepsze. Zauważyłam też, że niektóre róże smakują bardziej szkodnikom. Np. zrezygnowałam z Mme Hardy, bo była dosłownie oblepiona gąsienicami (a i tak rosła). Najmniej owadom smakują róże współczesne a najbardziej historyczne. Angielki plasują się gdzieś po środku. Mszycami nie przejmowałabym się wcale, bo ileż one tej wody ściągną? Gąsienice nawet jeżeli uszkodzą pąki, to i tak róża odbije sobie i wypuści nowe. To samo z resztą robimy uszczykując pąki. Jedyny problem jest kiedy róże kwitną tylko raz, tak jak właśnie Mme Hardy. Mam niewiele takich róż i teraz tak naprawdę już tylko z nich ściągam gąsienice, ale nie ma ich aż tak dużo. Teraz najbardziej denerwują mnie chrząszcze, które niszczą już otwarte kwiaty, ale ich też nie ma naprawdę wiele. Tak naprawdę to w zeszłym roku wyjechałam na tydzień a różanka, jak widać wyżej na obrazku, dała sobie świetnie radę beze mnie a owady miały syte brzuszki :)
    Pozdrawiam,
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  4. OHHHHHHH ich freue mich schon auf meine ROSEN im GARTEN,,,,

    deine sind ein TRAUM,,,

    wünsche noch einen schönen ABEND
    bis bald die BIRGIT aus TIROL

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam przebywać w Twoim ogrodzie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Boże jakie piękne zdjęcia. Jakim sprzętem robi pani zdjęcia? (jeśli można wiedzieć)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Fotografuję Canonem 5D a te akurat zdjęcia były robione Sigmą A 85 mm f/1.4 DG HSM, ale kupiłam stary manualny Rokkor 50mm 1.4 za 200 zł i też wychodzą super.

      Usuń
  7. Każde zdjęcie mnie zachwyca. Nie umie nawet opisać. Perfekcja plus magia. :)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Cześć ;) Niedawno trafiłam w sieci na Twój blog i dosłownie zaniemówiłam z wrażenia ;) Jak u Ciebie pięknie ... Jeśli pozwolisz będę zaglądać ;)Kiedy nowy post? Już nie mogę się doczekać ;) pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  9. Róże wyglądają zjawiskowo :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzień dobry, piękny ogród, wysmakowany w każdym calu, czy pilgrim poradzi sobie na przysłowiowej patelni? Pozdrawiam ewelina

    OdpowiedzUsuń
  11. Bill Howard Taft, who seem to adopted Roosevelt with the White colored Residential home on 1909, instructed Masterson's task canceled. https://imgur.com/a/NpBsyJS https://imgur.com/a/4N8aNQP https://imgur.com/a/d7hhOUY https://imgur.com/a/SsEvf0T https://imgur.com/a/N6OQitP https://imgur.com/a/pof5wji https://imgur.com/a/D14JweH

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepiękne są te róże. Nie wyobrażam sobie ogrodu bez tych pięknych kwiatów.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie wyobrażam sobie nie mieć w swoim ogródku krzewu z różami. To najpiękniej pachnące i najładniej się rozwijające kwiaty. Szczególnie takie https://florexpol.eu/roze/1994-roza-wielkokwiatowa-chopin.html . Nie sprawiają także problemu w uprawie, praktycznie w każdym miejscu się przyjmą. A z roku na rok tylko więcej kwiatów rodzą.

    OdpowiedzUsuń
  14. Dawno nie widziałam tak pięknych róż! Chciałabym żeby mój ogród wyglądał tak pięknie...

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja jestem zdania, że samo posiadanie kwiatów czy innych roślin w naszych ogrodach jest niezwykle ważne i jestem wręcz przekonana, że w takich okolicznościach na pewno lepiej się wypoczywa. Właśnie dlatego polecam również każdemu świetne fotele ogrodowe https://ogrodolandia.pl/fotele-ogrodowe która w sumie warto mieć.

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne róże, piękne zdjęcia :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ekstra to wygląda, ciekawy ogród naprawdę mi się spodobał, jak będę miał jeszcze siły to na wiosnę też tak urządzę swój.

    OdpowiedzUsuń
  18. Na tym blogu powinno być bardzo dużo osób. Takie jest moje zdanie na ten temat.

    OdpowiedzUsuń
  19. W jakich zbiornikach przechowujecie nawozy w ogrodzie? Ja myślę o zbiorniku stalowym od https://ekonstal.pl/ To producent tego typu zbiorników. Można w nich spokojnie przechowywać też paliwo, LPG i inne substancje.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawie ile osób na ten blog wchodzi. Moim zdaniem warto na tym blogu być.

    OdpowiedzUsuń
  21. Jeśli szukacie roślin owocowych to możecie zamówić je w sklepie internetowym Florexpol. To sklep ogrodniczy. Widziałam, że mają bardzo duży wybór roślin i nasion.

    OdpowiedzUsuń
  22. To jest bardzo interesujący blog. Naprawdę warto wejść na ten blog.

    OdpowiedzUsuń
  23. Pewnie na ten blog wrócę. To po prostu bardzo się opłaca.

    OdpowiedzUsuń
  24. Róże przed domem to nie tylko piękno, to także serce mojego ogrodu. Kwiaty, które witają mnie uśmiechem za każdym razem!

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo dużo jest komentarzy . To na pewno jest bardzo dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  26. Planując urządzenie tarasu, warto zastanowić się nad wyborem mebli, które będą odpowiadały naszym potrzebom i stylowi życia. Ostatnio natrafiłem na artykuł, który przedstawia 5 ciekawych inspiracji na taras z meblami metalowymi lub z tworzywa sztucznego https://www.nasztomaszow.pl/artykul-4media/25053,5-ciekawych-inspiracji-na-taras-z-meblami-metalowymi-lub-z-tworzywa-sztucznego. Te propozycje idealnie wpasowują się w nowoczesne trendy i oferują praktyczne rozwiązania, które są zarazem estetycznie atrakcyjne. Szczególnie przypadły mi do gustu lekkie i łatwe w utrzymaniu meble z tworzywa sztucznego, które są idealne dla osób ceniących sobie wygodę i minimalizm.

    OdpowiedzUsuń